Катэхеза дарослых (18)
“Прыярытэт евангелізацыі і катэхізацыі дарослых знаходзіць сваё абгрунтаванне ў мэтах душпастырства і выхавання. Аб гэтым сведчаць аб першапачатковая традыцыя Касцёла і крыніцы хрысціянскай практыкі евангелізацыйна-катэхетычнай. Чалавек дарослы з'яўляецца першым і асноўным атрымальнікам, а таксама прадметам жыцця і народа Божага”
K. Misiaszek SDB, Katecheza dorosłych
Катэхеза для дарослых – гэта сустрэчы для тых, хто не баіцца шукаць адказаў на пытанні....
Сустракаемся па нядзелях у касцёле ў 17.40 (перад Эўхарыстыяй а 18.00)
Катэхеза XVIII Святая Імша: Абрады Камуніі – прыняцце святой Камуніі (частка ІІІ).
Автор АдмінКатэхеза XVIІ Святая Імша: Абрады Камуніі – прыняцце святой Камуніі (частка ІІ).
Автор Адмін
Падчас нашых разважанняў над паасобнымі часткамі святой Імшы – сёння будзем працягваць разглядаць момант прыняцця святой Камуніі.
Катэхеза XVI Святая Імша: Абрады Камуніі – прыняцце святой Камуніі (частка І).
Автор Адмін
Працягваем нашыя разважанні на тэму Святой Імшы. Затрымаліся мы з Вамі на знаку супакою, які грунтуецца на Хрыстовым наказе паяднання з людзьмі — паяднання, якое з’яўляецца ўмоваю сапраўднай любові да Бога.
Катэхеза ХV Святая Імша: Абрады Камуніі – ад “Ойча наш…” да знаку супакою.
Автор Адмін
Паколькі цэлебрацыя Эўхарыстыі — гэта пасхальная гасціна, належыць, каб, згодна з наказам Пана, верныя, адпаведным чынам падрыхтаваныя, прымалі Яго Цела і Кроў як духоўны пасілак.
Сэрцам усёй святой Імшы з’яўляецца эўхарыстычная малітва, якая распачынаецца дыялогам святара і сабранага народу: «Пан з вамі». — «I з духам тваім». — «Угору сэрцы». А завяршае яе гэтак званая даксалогія — праслаўленне: «Праз Хрыста,з Хрыстом і ў Хрысце...».
Эўхарыстыя адкрывае нас на разуменне Святога Пісання, так як Святое Пісанне асвятляе і тлумачыць эўхарыстычную таямніцу.
У Агульных Уводзінах да Рымскага Імшала чытаем: “Абрады, якія папярэднічаюць літургіі слова, а менавіта: уваход, вітанне, чын пакаяння, Пане, змілуйся (Kyrie, eleison), Хвала на вышынях і калекта маюць характар уступу, увядзення і падрыхтоўкі.”
Эўхарыстычная цэлебрацыя — гэта дзеянне Хрыста і Касцёла, які з’яўляецца святым людам, з’яднаным пад кіраўніцтвам біскупа. Таму яна адносіцца да ўсяго Цела Касцёла, выяўляе яго і ўздзейнічае на яго; яна па-рознаму датычыць кожнага з яго асобных членаў, у залежнасці ад рознасці станаў, абавязкаў і чыннага ўдзелу. Такім чынам хрысціянскі народ, «абранае племя, каралеўскае святарства, святы люд, набыты народ», выяўляе сваю ўзаемазвязаную і іерархічную ўпарадкаванасць. Таму ўсе — і духавенства, і свецкія вернікі Хрыстовы, спаўняючы свой абавязак, павінны выконваць усё тое і толькі тое, што ім належыць.
Дарагія браты і сёстры, падчас сённяшняга нашага спаткання прапаную паразважаць над тым, што з’яўляецца сутнасцю Святой Імшы, Эўхарыстыі.
Пасля пакорлівай малітвы, пасля дакладнага рахунку сумлення, шчырага жалю за грахі і моцнага пастанаўлення выправіцца можам спакойна наблізіцца на канфесіяналу, каб шчыра вызнаць свае грахі, выконваючы 4 і 5 умовы сакраманту пакаяння.
Знаходзімся ў самым цэнтры праблематыкі сакраманту пакаяння. Каб паяднацца з Богам, мала успомніць свае грахі, недастаткова проста шкадаваць за іх, але патрэбная яшчэ адна рэч – пастанова змяніць сваё жыццё, пастанова выправіцца.
Браты і сёстры, на папярэднім спатканні мы з Вамі разважалі аб рахунку сумлення... Але для многіх з нас яшчэ застаецца невырашаным пытанне: як правільна фармаваць сваё сумленне?
Папа Ян Павел II у апостальскай адгартацыі Reconciliatio et Paenitentia піша: «Рахунак сумлення (...) павінен быць (...) шчырым і спакойным супастаўленнем з унутраным маральным законам, з евангельскімі нормамі, якія падае Касцёл, з самім Езусам Хрыстом, які з'яўляецца нашым Настаўнікам і прыкладам жыцця, а таксама з Нябесным Айцом, які кліча нас да дабра і дасканаласці».[1]
Хрыстус устанавіў сакрамэнт пакаяння для ўсіх грэшнікаў — членаў Яго Касцёла, і перш за ўсё для тых, хто пасля хросту ўчыніў цяжкі грэх і такім чынам згубіў ласку хросту і парушыў адзінства Касцёла.
Чым з’яўляецца хрост? Што значыць – быць чалавекам ахрышчаным? Ці гэта толькі абрад у Касцёле палівання асвечанай вадой? Ці хрост гэта толькі набыццё нейкіх там рэчаў? Навошта патрэбныя хросныя бацькі і як правільна іх выбраць?